onsdag den 20. maj 2009

Nej han bor bare med sin mor i Brobjergparken

Nu vi er ved døden min dreng. Ja far? Er du sikker på ham André fra Egå ikke er et spøgelse? Nej han bor bare med sin mor i Brobjergparken.
Men han er nu noget bleg af en 14 årig at være. Han er heller ikke til at lokke nogen svar ud af når jeg spørger ham om hvad i går og laver. Sådan er André. Han snakker faktisk en hel del når vi er i ungdomsskole. Og så har han bumser på halsen. Bumser på halsen? Ja pubertetsbumser. Ikke pest-bumser far.
Godt så. Det var osse bare for at gøre dig opmærksom på denne Andrés mulige kontakt med det hinsides. Jeg blir f.eks vedblivende forstyrret af din farmor Helga. Hun kommer hver nat og banker på stuebirken fordi hun har glemt noget. Kommer du nu der igen? Kan du ikke se jeg har travlt med Trille. Hvad mangler du mor? Mine strømper og en pæn kjole siger hun. Jeg har efterhånden givet hende alle Gerd Lillians, men det er ikke nok, så i nat gav jeg hende din sherif-vest af plastik. Blev hun glad så? Ja det var tilsyneladende lige den hun havde tænkt på. Hendes smalle skuldre syntes at slappe af, men hvad ved jeg om gespenster. Min mor var i forvejen ikke noget menneske man kom tæt på. Men blir du aldrig bange når hun banker på? Nej det er vel lidt ligesom hjemismanden, når man ved han kommer.