torsdag den 12. februar 2009

Gallopbane-myten


Her ses min far og min farfar på Gallopbanen for mindst 50 år siden. På min farfars arm ses den stok som min far arvede. Man kan lige skimte sølvomviklingen. Det er også ret interessant at min farfar havde hvide handsker på.

Og hvorfor er det så særlig interessant, det med de hestevæddeløb? Jo, såmænd fordi min far altid påstod at min farfar hver søndag i sæsonen gik hele vejen fra Frederiksberg til Gallopbanen i Klampenborg. Min mor forklarede mig forleden dag at det ikke passede. Min far var ellers et meget ærligt menneske, jeg mindes ikke at jeg kunne tage ham i en løgn nogensinde, så det glæder mig faktisk at han ikke var et så helvedes ophøjet sandhedsvidne som jeg troede. Jeg har altid været rimeligt naiv, men så naiv troede jeg ikke jeg var. Min mor fortæller at farfar kun gik ud til Gallopbanen når der en gang om året var Derby. Det er nok derfor han har handsker på. Billedet er taget af en fotograf der var ude for at dække begivenheden sammen med min far, for BT tror jeg.