mandag den 14. september 2009


Min far og hans venner brugte årevis på at ligge på langs og læse bøger. Det er noget man skal sagde han. Først skal du vokse. Så skal du læse. Men ikke uden at slappe af. Ikke uden at slænge dig. Det er vigtigt. Ofte skyndte de sig at smide sig på sofaen med en smøg og en bog, når der var damebesøg på vej. Nej ligger du og læser? Nårh ja, sådan er det. det er i øvrigt en pragtfuld bog, Eros i storm, har du læst den? Jeg prøvede det samme da jeg var ung, men kun engang, for bogen jeg havde fat i var den gravide mand, en 70er bog, om at være sød ved gravide kvinder. Læser du meget om sådan noget? spurgte hun. Ja sagde jeg. Altså i perioder. Måske er tiderne nogen andre end dengang hvor min far og hans venner lå og læste. Måske har jeg misforstået noget. Måske egner jeg mig bare ikke til at læse mig ind på kvinder. Hvor om alting er. Undgå den gravide mand. Det handler om at have forberedt det godt.