fredag den 19. april 2013

Gerd jeg vil begraves i et lighus på en øde ø i adriaterhavet. Og når kroppen rådner og hovedet falder af skal du lukke lam ud af deres huse så de kan bræge mig tilbage. Jeg skal ikke kunne sige om det virker. Men det virkede med min far Gerd. Han kommer ofte tilbage. desværre aldrig i skikkelse af hr. stationsforstander. Nej ved nærmere eftertanke vil jeg slet ikke begraves. Jeg vil strøes i de ukendtes så vores børn kan  hilse på os hvor de er. Du ved slagter skou? han blev begravet i en brandhane. Alt efter vinden fes han rundt og rundt længe efter hans stillestående liv. Det er tankevækkende gerd. Gerd? hører du? Jeg vil slet ikke komme tilbage. Jeg vil brændes og du skal brændes med mig. Vi skal brændes. Det er smerte frit. Og humant. Vi skal dø Gerd. Ikke idag. Men i morgen. Ovne er sagen. Hvad siger du? makaber. Ja jeg er danse macabre.